Friday, January 28, 2011

KEK COMOT & KARI AYAM


Entry kali nie..food lagi…tghari aku masak kari ayam ,sawi goreng tiram sambal daging…tp aku makan sorang kat umah..Anak ke sekolah suami mcm biasa la membanting tulang mencari rejeki.

Agak boring sowang2 ari ni coz kelas x der ari nie..begitu juga mggu2 depan..ada la 2 3 ari ja klas..byk sgt public holiday bulan nie..

Lepas aku mkn nasi tghari (aku makan jugak sbb lapo..ingat nk diet memandang kan aku dh semakin gempal) aku nk cari yg manis2 skit..x mau la teh ais lam fridge tue byk gula…muahahaha…so aku geledah stok dlm almari jumpa la biskut marie cokolat..aku bukak la nk masukkan lm tuppaware..rasa2 hmmm “nape rasa tepung biskut nie” aku pun tgk la exp date..hmm patut la bln 4 nk exp…so aku tringat dlm 1 lagi bekas ada biskut gula keras yg kaler2 tue..aku beli timbang..tp x sedap biskut tue..aku beli dkt kedai umah mertua..yg sedap kat umah aku..dr aku buang biskut yg x sedap nie aku wat keputusan menggemukan diri aku lagi..muahahaha..gelak besar ya kau setan penghasut!!

Aku wat biskut batik menggunakan kedua bahan terbiar tersebut..aku menyedapkan nya dgn resepi biskut batik..Cuma aku x guna MILO aku guna serbuk koko..slalu aku guna milo…serbuk koko kan pahit skit…tp dh x der..aku guna gak coco pwdr…hmmmm memang chocolisious lah!!!!! Dgn gula keras(meringue) tue kadang2 kala terpepak..aku dh terasa cm Nigella Lawson men campak2 jer lam kuali…bukak almari cari bahan2..muahaha..

Anak dh beso aku jadi Nigella Lawson..bukan pa nk  cepat mudah tapi sedap… dolu2..aku jadi Martha Stewart..semua beradun..nak masak siap2 kan bahan2 taruk cantik2 lam bekas baru start masak..skrang..bukak api men campak2 jer..Ala2 Rachel Ray pun ya gak inovasi kan masakan aku..

Spegetti mggu nie x jadi..barang x kuar beli lagi..kat kmpung nie nk cari bahan2 omputih x byk choice…Menu lam otak Chezzy Hashbrown, Spageti (tekak aku..haaaaa…sedap woo nanti kalu aku wat aku post kan yer..lam blog jer derrr..) Homemade Burger n Lamb pie…next week nk standby all this menu..maklum la cuti skolah…rajin la kan

So saper2 tringin meh la umah..tipon tau!!! ngeeeeee

No comments:

Post a Comment

THANKS FOR UR COMMENT YG MEMBINA!!!