Wednesday, April 25, 2012

KASIH SAYANG

Alhamdullilahhh.. Segala onak duri ranjau berliku suka duka tangis tawa sepanjang proses nk kawen kan adik aku nie di permudakan Allah.. Bersyukur sangat dgn dugaan,kasih sayang, pengajaran yg di lalui.. byk mengajar erti kesabaran..kasih sayang, bersyukur dan mcm2 ragam.. Terharu sgt bila di saat getir rasa down ada yg memberi kekuatan..x juga yg lg mendown kan kita..ada yg menyokong.. mcm2 karenah lahh...Benar lah..selagi kita bertawakal, percaya pada Allah,qada & qadar nya.. semua yg di tuntut ,Allah mendengar rayuan hamba nya..walau kadang2 aku leka kurang patuh.. mellalaikan.. namun Allah masih membantu... Nak nangis rasa bila urusan kita alhamdullilah selesai tetapi bila terkenang kan hubungan kita dgn Allah yg kurang sgt2.. malu nya x tahu nak ckp..walaupun kdg2 ada sorang diri dlm bilik..ish rasa nk paling muka tahan malu..tp arah mana.. Allah sentiasa bersama kita..perasaan malu tu kalah masa berbogell... pelik kan..

Masalah bertimpa2 walaupun x lah seteruk mana tp tetap di namakan masaalhh kita terasa beban nya.. mula lah masa tu terpikir balasan apa kah ini ..owhh.. apakah sbb aku mengeluh sesuatu yg sepatut nya rasa bersyukur..mengecilkan hati seorang isan @ ramai insann.. mcm2 lah pikir.. dosa apa ???? senang muhasabah diri.. kdg2 tanpa kita sendari @ dgn sengaja kita sakit kan hati org.. Maaf lahh sedang berusaha memuaskan hati & perasaan sesama insan walaupun x kenal..  

Mggu nie mggu sibukk...urusan barang jualan di tahan kastam pulau pinang Allahmdullilah selesai selepas pegawai lain menilai semula harga barangan.. ternyata tidak lah seperti yg di tafsirkan pegawai lain sebelum ini.. Agak melampau lah bila di katakan nilai nya sehinngga rm900 hanya untuk 6 pasang kain.. saya x semewah itu.. Masalah paip bocor masih lg x di ketahui punca nya..tp dh amik keputusan nk wat bypass walau tidak lah menjadi pilihann.. tp apa kan daya..x mampu lah nanti nk bayar bill yg melambung tinggi n kos pecah sana sini nk cr punca..urusan kenduri semakin hampir kekemuncak.. moga di permudah kan..risau makanan x cukup x dpt puas kan hati tetamu & sebgainya.. Alhamdullilah juga rezeki adik nk kawen kami tolong lah apa yg mampu.. thanks semua boy ngan mai (depa mengabungkan wang sumbangan sebanyak seribuuu wooo) ,mama,uncle, acik,acu,fren yg lain yg bagi sumbangan.. Abah walaupun merajuk..tp still bantu dr segi kewangan.. smlm call nk supply bunga pulak 500pcs.. terima ja  lah walau otak buntu mana pulak la nk cr duit nk gubah bagai.. Alhamdullilah sekali lg tok akn dtg nk mengubahh..ceria agaknya hati dia dpt gubah bunga balikk.. memang minat tok..so aku pun nk amik kesempatan lahh belajar..


Paling x lupa jasamu ku kenang hingga akhir hayat aku..Suami tercinta yg bersama sejak susah senang jatuh bangun masa kami sama2 handle ..Mmg terharu sgt masa pihak agent call ckp brg kena tax sampai rm300.. nk terduduk dgr.. sbb dgn nilai brg yg beli ishh x patut sgt lahh.. suami beri sokongan kuat.. sabar.. dlm masa yg sama dia ckp x perlah abg bayar kan.. kita anggap bukan rezeki awk.. sebab tu lah aku semangat jugak cr info nk urusakan dgn pihak kastam..Allhamdullilahh ianya menyebelahi aku..syukur sgt.. Urusan kewangan yg terhad utk kenduri nie suami juga yg uruskan.. di cuba tampung kekurangan.. Masyallah mulianya hati suami ku.. redha dgn rezeki yg ada.. segan juga sebab ya lah adik kita kann.. buat kat umah kita plak.. mesti lah byk pakai duit nanti..tambah2 hari nk kenduri.. Aku buat budget utk wang sumbangan ja.. yg mana adik beradik kasi duit aku gunakan sepenuh nya utk hari bahagia adik .. siapkan kelengkapan perkahwinan dia.. Wang 500 suami aku bagi belanja nk membeli belah..aku guna utk beli baju adik2,aku ,ank2 suami skali.. hmm gunalah apa yg ada.. jenuh jugak lah 500 nk lengkap kan pakaian kami semua.. x pa aku survey selagi aku x jumpa dlm budget.. kann dh ckp mesti ada punya.. so selesai.. yg remeh2 ikhtiar sendri lahh.. :)


so next entry lepas dh selesai kenduri aku cuba list kan budget kawen adik nie.. tunggu tauuuu... 





No comments:

Post a Comment

THANKS FOR UR COMMENT YG MEMBINA!!!