Sunday, March 11, 2012

“Don’t judge me by my past. I don’t live there anymore.”

have heard this phrases: “Don’t judge me by my past. I don’t live there anymore.”


agree kann.. Mencik la some people judge us on based what they look or they remember.. Its so kuno lah..dont ppl change?? yes they do?? im i that bad?? no i dont!!! bad tue aper? for me bad.. "mulot longkang".."senang pakai" "radio buruk" = mmg jahat!.. me ?? im not that..just becoz my past surrounded by male friends makes me a bad person..?? hadoiiii.. open ur mind... yg surround dgn female ader lak kan yg mengandung ank bunian..so dont judge people kalu kita x kenal.. assumption suka ati jer kan..its not good. isu aku kawen dgn siapa pun nk pertikai kan..subhanallah..kuasa Allah..yg nk marah kenapa..sanggup pulak nk fitnah aku guna sihir nk ke laki aku.. helloooo..kalu laki aku tue jutawan ka.. ank menteri ka... hensom cm ustaz don ka..kot la.. nie seorg lelaki biasa g x punya harta cuma hati yg sgt baik.. jodoh kami berdua n it been 10 years dh kami kawennnn... apa lg yg sakit hati..

Owwhh she accuse me saying kacau laki org..bila pulak dek non!!!!! ko perasan sendiri ker aku nk rasa ko ngorat laki aku..x pikir punnnnnn.. jgn kan aku hubby pun ckp sapa dia tue..x pernah kawan pun.. "but honeyy she admits u nie best friend dia dulu(which is some one told me lah)" .... i wonder..naper aku x tau ekk. i knew my hubby when i was 12 yo.. just biasa..cm adik abg... until im in form 4 or 5.. we lost contact .. dia g melaka n me kat penang doing my life well..only few letter dia hantar asking apa khabar n dats all.. in 2000 we met dkt summit accidently..im working dat time.. so contact few days...he ask me for dinner.. n i said..owh ok since dat time im single kann.. it continue evry nite dinner together n after 3 month something change.. we fall in love.. deeply in love..in 2 weeks ..she ask me for engagement.. what a suprise.. hmmmm..im still young dat time..so i ask my self..will i get better man lagi.. so i ask my mom.. she said isnt it to soon.. but in the same time she said.. well he seem a nice n good man.. so proceed lah..engage in 11/2 yrs get married n 1st kids in 2003 2nd child in 2004 n we happily together .. he change me alot.... a LOTTT!..sayang sgt kat awak... awk byk ajar erti hidup dlm diri saya.. awk byk bimbing saya utk lebih baik dr dulu n yg paling penting awk sgt2 sabar dgn karenah saya sampai sy rasa x sanggup nk sakit kan hati awkk..my life is you..

Tuhan maha penyayang..  Dia kurniakan insan yg istemewa yg merubah hidup saya.. yg dpt membimbing sy..
Alhamdullilah pengalamn mengajar erti kehidupan..kami sama2 lalui badai bersama.. hingga saat ini awk bantu sy lagi saat sy nk rebah.. fitnah yg baru2 nie sgt la sy x sangka dan rasa lemah nk lalui.. awk beri kekuatan buat saya..awk bantu bangun kan semangat sy walau awk terlalu sibuk dgn masaalah kerja awk sendri..mulianya hati awk x sanggup lihat saya terluka.. sesungguh nya hanya doa yg mampu sy berikan sayang.. buat g x puas hati tgk saya bahagia..terpulang lah.. lambat laun awk juga mungkin akn berkelluarga.. dan x mustahil benda ini pulak jadi lebih parah dr saya terima ..kerana awk pernah laku kan sesuatu yg buruk terhadap saya kaum sejenis awk..


Saya maafkan perbuatan awk walau awk ckp awk x buat perkara tue..bukti dh ada kan.. x yah nak berdalih..awk lari lah kemana awk nak.. awak tangani lah sendiri masalah nie..honestly sy x pernah tgk suami saya semarah ini..x pernah saya tgk dia senekad ini..Marah sungguh dia..


Namun saya bersyukur dlm keadaan genting sebegini..perasaan marah saya kerana masih berbekas perbuatan sesorg suatu masa dahulu dpt sy luahkan .. sy berjaya mengatasi trauma yg melanda suatu masa dahulu.. agak payah utk sy melupakan namun insyallah kata semangat suammi buat saya makin berkobar2 sy nk bantu diri puilih dr trauma tu.. trima kasih Mr >Azlan.. Masih terngiang2 di telinga sy bila sy maklum kan ttg sy dh bersedia confrant dgn trauma sy.. kata2 dia berikan sgt bermakna buat saya.. "abg sgt sayang kan awk..abg sentiasa bersama harungi"


Sesungguh nya saya berdoa agar dpt menjadi seorg isteri yg mithali buat abg.. Ibu yg penuh kasih sayang buat keluarga kita.. dan menjadi muslimah yg taat pada pencipta nya..Ameen


**buat wanita yg fitnah saya bertaubat lah sebelum terlambat..

No comments:

Post a Comment

THANKS FOR UR COMMENT YG MEMBINA!!!