Tuesday, January 15, 2013

SAYA BUKAN LALANG!!!

Dahulu sy hanya menyokong apa yg di depan mata!..sy di sogokan intipati yg berada di depan mata tanpa di beri pendedahan sebalik yg di sokong.. Akhirnya kecelikan saya..terhadap isu sekeliling.. sy mencari,mengorek menapis dan akirnya mendapat jawapan sendiri. bukan nya "listen!listen!listen!... Puas sy berdebat mempertahan kan apa yg saya sendiri tidak tahu...  Apakah itu lalang! bukan sy buta masa itu..tidak mencari bersungguh2.sama lah mcm kita mengali ilmu..x gali x jumpa.. Dunia IT mencelik kan saya... Saya compare paparan di tv, internet, surat khabar..Akhirnya saya sedar.. Sy di suntik dr dulu dgn "listen,;isten,listen" rupa nya sy di tindas..eh bukan saya..suami sy.. sy hanya menumpang di bahu suami saya..namun lumpuh dia lumpuh la saya. sy seorg surirumah ..menjalankan perniagaan kecil2an tetap merasakan impak pertindihan itu.. keuntungan utk sebulan habi lm sehari utk keperluan asas... Sy hidup sederhana.. ingin menikmati seperti org lain.. ingin merasai apa yg dirasai org lain.. mengikut kemampuan saya... Namun bila hasil kita di curi org tanpa rela..sakit nya hati!!!!! Sedih melihat sang suami membanting tulang keringat mencurah2.. tapi pulangan ya kecil... asalnya besar tapi di curi sebahagian besar dr sepatut nya! Masa utk berubah! byk yg boleh di ubah.. kita perku kaji,selidik... yg kita bayar lebih dr sepatutnya... memjadi hamba kepada mereka yg gila xedar diri..meraih kesenangan dr ke lelahan org.. Biadap!..

Masa utk berubah..Sy bukan LALANG.. sy baru sedar saya di tindas.. sy butakan ... Kini saya bangun utk bersama2 dgn yg lain utk berubah..Kerana semua nya depan mata..! Ingat!!!!! sy dulu seorg yg menyokong kuat KERAjaan kita! tapi sy sedih melihat byk pembohongan demi pembohongan yg sah2 di war2kan.. Saya di tipu hudup! keluarga saya ditipu hidup! Tak selamanya kita dpt menutupi kesalahan kita..akhir nya akan terbongkar jua.. Saya x mahu menjadi mereka yg buta tuli ..buat2 x nmpk kebenaran yg ada hanya kerana " laluan kesenagan yg diberi" Sy x BULUQ nk kena rasuah tp maruah saya di pijak2.. Sy TIDAK DIBAYAR utk berkata begini! Sy tulus menyuarakan apa yg saya rasa.. Sbb saya x mahu diperbodoh kan lagi!!!!! Sbb sy bukan bodoh utk menilai...


Sy berubah kerana sy berhak mendapat yg lebih baik!!!!!

No comments:

Post a Comment

THANKS FOR UR COMMENT YG MEMBINA!!!