Sunday, March 27, 2011

KANTOI LAGIK!!

cerita nie agak lama dah la..lam sebulan lebey x silap..tp lupa nk story..kisah adik ngn kakak yg komplot la kunun dgn ayah diorang..masa tu aku mengadap pc usan ku ini lah..so tetiba mcm terperasan anak beranak nie berbisik2..mula2 kakak bisik ngn ayah dia..pastu ayah panggil adik plak..bisik lagi..aku nie guna ekor mata lah dok pikir mende diorang bisik..tunggu lah aku beberapa saat..kot2 si ayah nie nk panggil gak ibu nie..x juga..

x lama lepas tue si ayah bangun masuk bilik nk solat..si adik kat dapur..kakak dlm bilik..terkedek2 lah aku ke dapur nk korek rahsia..pelan 2 aku cuit si adik tnya "ayah bisik apa?" dgn selamba adik ckp "ayah kata dia gila"..hmmm nie ayat kunun nk cover lah.. skali lagi aku tnya..dia jwb lain gak..3x aku tnya x nk cita aku p kat kakak plak tny si kakak balas "ayah ckp biar pecah di perut ..jgn pecah di mulut" huh!!!! lagi hampeh!!

owhhhh..tarak pa! tarak pa!..aku pun masuk bilik solat jap..si ayah suh aku siap pas solat..aku pun kuar la dr bilik nk siap kan baju ank2 nk kuar..aku nampak adik ngn kakak ber meeting kat meja komputer..( ha ah!! nie la masa nya!!)...2 beradik nie nmpk aku dan dan( serta merta maksud nya) buat 2 bincang pasal game komputer..

IBU: awat nie?

NAJLA: hah? x dak pa pun..

SYAFIK: (buat buat2 muka  poyo)

IBU: alah mcm ibu x tau..ckp pasal ayah bisik tue kan..ayah ckp apa? bagi tau la ibu

NAJLA: ibu..ayah kata biar pecah di perut jgn pecah di mulut

IBU: eleh!!! ibu x heran lah..ibu dh tau la..td ayah dh gtau ibu

NAJLA: hah?????? ayah dh gtau..ibu..ayah kat adik ayah ckp lain..kat kakak ayah ckp lain..tau dak..ayah ckp apa kat ibu..

IBU: eh!! tnya ibu plak.. ayah ckp apa kat kakak?

NAJLA:(dgn memek muka mcm joyah sport n tgn cekak kat pinggang dia pun ckp) kat kakak ayah ckp nk p genting..kat adik ayah cakap nk makan McDonald..kat ibu  ayah ckp apa?

IBU: ( dgn senyum lebar aku pun jwb)... ayah x bisik apa pun kat ibu..hahahahahahaha

NAJLA: (ternganga sampai keras semenet kat tmpt sama x begerak2)

SYAFIK: ( tepuk dahi kat meja komputer)..

IBU: (gelak berdekah2 sbb akhir nya aku tau jugak pa benda depa dok bisik2..)

ayah pun keluar la tgk gelagat ank yg mcm berak kapur...hahahaha..ayah pun dh menduga rahsia bisik depa dh tersebar kat ibu.."hmmm..mcm mana nk simpan rahsia nie.." si ayah menegur dua beradik yg menegak mcmayam berak kapur..ahahahahaha

No comments:

Post a Comment

THANKS FOR UR COMMENT YG MEMBINA!!!